tisdag 6 januari 2015

Aktiviteter.

Idag har jag varit med Robin till Move-It då de hade prova-på-dag. Framför allt var det breakdance han ville prova, men han var med på ett hiphop-pass också. Även kompisen Gustav och en annan kille från Street Boys kom dit och var med på dessa danser.
Robin älskade breakdancen, så nu kommer vi från och med terminsstarten den 11:e att pendla till Säffle två gånger i veckan då. Street på söndagar, break på måndagar. Och även de två andra grabbarna kommer att gå i båda grupperna de också om jag förstod det rätt. Roligt det!

Den 31/1 kommer Street Boys (och några grupper till från Move-It) även att dansa på någon barncancergala i Säffle, men det är all information jag har för tillfället.

Så Robin har att göra nu med allt. Även judon drar igång nästa vecka och då kommer han troligtvis träna på både tisdagar och torsdagar där också. Gradering till orange bälte satsas på under vårterminen. Och så kanske det blir några tävlingar också. Den första är i Lindesberg 24/1, dock har han inte bestämt sig än om han vill iväg. Jag tror han vill se hur det känns när han kommit igång med träningen nu efter uppehållet igen först.

Linus vill forfarande inte göra nånting direkt. Han vill bara gå i simskolan (Hasseldalens) säger han, och den finns ju inte nu på vintern. Och när jag föreslår att jag kan ställa honom i kö så att han kan få prova simskola i badhuset istället så blir han bara tvär, för det vill han INTE göra. Så... 
Däremot så kanske jag har fått honom att gå med på att han kan få bara bada och leka nån gång under tiden Robin har judoträning eller så. Kanske nån lördag förmiddag. Vi får väl se hur det blir. Han är ju som han är, plutten.
Judo kan han ju tänka sig också som det låter, men tyvärr är han ju lite för liten för att få börja där än.

Det blir som det blir hur som helst. Jag vill gärna att han ska ha någon aktivering, både för det fysiska och för det sociala, men jag kommer aldrig att tvinga honom och det kommer väl så småningom att han ändå hittar något som fångar hans intresse kanske.

Tänk att två små bröder ändå kan vara så olika som dessa två... Mina små snuttisar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar